stojnice, belvedere Svet24.si

Foto: Prodajalci okupirali istrske ceste, stojnice...

mladič srne trava Svet24.si

Foto: Za varnost živali na travinju je mogoče ...

1701200126-dsc6052-01-1701200060836 Necenzurirano

Konflikt interesov? Nov zakon po željah glavnega ...

peter gregorcic sr Reporter.si

Peter Gregorčič igra Janševo igro: glavni cilj ...

anamarija lampic nico gross af Ekipa24.si

Slovenska zvezdnica z ostro kritiko smučarske ...

masterchef, 10 Njena.si

Teden dni premora za MasterChef Slovenija

parfumi Ekipa24.si

Kamera ujela znanega in uglednega slovenskega ...

Danes

Nedelja
Pretežno oblačno

5° / 23°

Ponedeljek
Delno oblačno

5° / 25°

Torek
Pretežno jasno

9° / 25°

Sreda
Rahel dež

9° / 22°

Četrtek
Rahel dež

11° / 18°

Petek
Rahel dež

10° / 20°

Do cvetoče oaze na balkonu
Visok krvni tlak – tihi ubijalec
Nov zobozdravnik junija
Skupina MOL v uporabo predala največjo tovarno zelenega vodika v regiji
"Svarakasha - Ayurveda Self-Care Wellness"
VOLITVE EU 2024
Do cvetoče oaze na balkonu
Visok krvni tlak – tihi ubijalec
Nov zobozdravnik junija
Skupina MOL v uporabo predala največjo tovarno zelenega vodika v regiji
"Svarakasha - Ayurveda Self-Care Wellness"
VOLITVE EU 2024
Novice
Vid Šteh

Film o generaciji, ki ne želi biti več luzerka

Film o generaciji, ki ne želi biti več luzerka
Odlomek iz filma
Foto: Aljaž Jovanovič

Režiserka Urša Menart je v Trbovljah predstavila svoj celovečerni film, komično dramo Ne bom več luzerka.

Ne bom več luzerka je naslov najnovejšega slovenskega filma, ki je pravkar začel svojo pot po kinodvoranah. Režiserka in scenaristka Urša Menart gledalcem predstavi zgodbo Špele, umetnostne zgodovinarke, ki tik pred svojim 30. rojstnim dnevom ugotovi, da je "luzerka". Njeni prijatelji (vključno s fantom) so v želji po boljšem zaslužku in življenju že zdavnaj zapustili Slovenijo, ona pa trmasto vztraja doma, kjer se preživlja s slabo plačanimi zaposlitvami za določen čas in delom na črno. Film je zamišljen kot grenko - sladka pripoved o generaciji, ki je v slovenski sedmi umetnosti bila več let nekoliko spregledana; o generaciji blizu 30. let, ki se boji odrasti, pa ne zato, ker si tega ne bi želela, ampak ker ji zato primanjkuje ustreznih pogojev. Špelina zgodba je tako zgodba marsikaterega mladega izobraženca pri nas, ki se mora navkljub visoki izobrazbi poniževati s priložnostnimi deli in pošteno garati za drobiž.

Film je Menartova predstavila tudi v kinodvorani Delavskega doma Trbovlje, kjer je po končani projekciji sledil še kratek intervju z režiserko, katerega je vodila Katra Hribar Frol. Na sproščenem pogovoru je režiserka obiskovalcem med drugim zaupala mnogo zabavnih anekdot iz ozadja snemanja filma; od tega, kako naporno je bilo snemanje prizora, kjer glavna junakinja sredi noči plava v Ljubljanici pa vse do težavnih postavitev kamere, ki je poskušala v vsakem kadru ujeti še najmanjši detajl, pomemben za zgodbo. Menartova je hkrati povedala, da se končni izdelek ne razlikuje bistveno od prvotnega scenarija, je pa za film imela načrtovanih več koncev, med katerimi so s pomočjo igralske improvizacije izbrali takšnega, ki je bolj odprt in ponuja nekaj upanja znotraj grenke zgodbe o pasteh odraščanja.